آرشیو دی ماه 1400

خدمات مسافرتي و گردشگري شكربال آسمان

جاهاي ديدني گرگان

 چيزهاي هيجان انگيز زيادي براي انجام در گرگان وجود دارد. از بازديد مناظر تاريخي تا ديدار از جاذبه هاي فرهنگي، ولي بهتر است در همين مقاله ليست كامل و جامع ديگر جاذبه هاي محلي در گرگان را بررسي كنيد. ميتوانيد در اطراف گرگان به كشف مكان هاي جديد براي ديدن و چيزهاي منحصر به فرد مانند كلبه هاي معلق در آب بپردازيد. اين به شما كمك خواهد كرد تا يك سفر كامل به گرگان را برنامه ريزي كنيد.

ما در رسپينا ليستي از اين مناظر را تهيه كرده ايم تا شما به آساني و سرعت همه اين جاذبه ها را بررسي كنيد. بطور خلاصه نكات برجسته گرگان عبارتند از: جاذبه هاي ديدني از جمله آثار تاريخي، جاذبه هاي طبيعي، فعاليت هاي پرماجرا و سرگرمي ، خوراكيها و غذاهاي خوشمزه در گرگان مانند كباب ماهي سفيد. 

گوميشان و گرگان

گرگان و گوميشان دو شهر مهم استان گلستان هستند كه بيشترين تعداد مناظر تاريخي استان را دارند. از اين جمله ميتوان به كاخ آقا محمدخان، عمارت امير لطيفيس، عمارت و مدرسه تاكاويس، عمارت باقريه و مدرسه عماديه از جمله مكانهاي تاريخي گرگان است. مسجد بزرگ گرگان نيز از جمله معجزات تاريخي استان گلستان است زيرا مسجد داراي طراحي منحصر به فرد است و به دوران سلجوقي مي رسد. امامزاده نور، كه معروف به كاشي هاي منحصر به فرد آن است، توجه گردشگران به گرگان را نيز جلب مي كند. اين عمارت در زمان سلطنت پادشاهان تيموريست ساخته شد.

گوميشان ، كه با خانه هاي دو طبقه چوبي آن در سراسر مناطق روستايي پراكنده شده و بر اساس سبك معماري روسيه ساخته شده است، جذابيت ديگري در استان است. اين خانه ها در دوران قاجار ساخته شده و ارزش ديدن آن را دارند.

ناهارخوران

پارك جنگلي ناهارخوران در هشت كيلومتري جنوب غور واقع شده است و يكي از جاذبه هاي طبيعي اين استان است. سايت گردشگري ناهارخوران بخشي از جنگل گسترده و باستاني هيركاني است كه عمر و قدمت آن به بيش از يك ميليون سال مي رسد.

ناهارخوران از دوران باستان به عنوان يك اردوگاه و مسافرخانه بزرگ كار مي كرد تا زائران به حرم مقدس امام رضا (ع)، امام هشتم شيعيان، در ناهارخوران بمانند و در راه خود به مشهد قدري استراحت كنند.

جاهاي ديدني گرگان

روستاي زيارات

زيارت در ميان 20 مقصد نمونه برتر روستايي كشور قرار دارد. اين روستا در  هفت كيلومتري ناهارخوران قرار دارد و در واقع مقبره امامزاده عبدالله مي باشد. زيارت همچنين خانه اي است كه تنها چشمه آبگرم استان را در خود دارد كه گفته مي شود خواص درماني دارد.

پارك ملي گلستان

پارك ملي گلستان اولين منطقه طبيعي كشور است كه در ليست ميراث جهاني يونسكو ثبت شده است. اين بزرگترين پارك طبيعي در ايران است و در حدود يك هشتم از گونه هاي گياهي، يك سوم پرندگان و 50 درصد از پستانداران را در خود جاي داده است.

گنبد كاووس يا برج بلند جهان

گنبد كاووس در استان گلستان به بزرگترين برج آجري دنيا به نام "گنبد القابوس" كه بيش از 1000 سال پيش ساخته شد، اطلاق ميشود. برج گنبد كاووس بالاي يك تپه به ارتفاع 15 متر قرار دارد و ارتفاع خود برج 55 متر است.

جزيره ايراني در درياي خزر

بازديد كنندگان كه علاقه مند به بازديد از جزيره فارسي(ايراني) تنها در درياي خزر هستند، بايد به بندر تركمن در استان گلستان سفر كنند و قايق هاي پدالي را براي رسيدن به جزيره آشوراده استفاده كنند. جزيره آشوراده يك سايت خوب براي تماشاي پرندگان نيز هست كه اكوتوريست ها را به خصوص در پاييز به آنجا مي آورد.

بازديدكنندگان بندر تركمن همچنين ، فرصت بسيار خوبي براي خريد زيباترين صنايع دستي با كيفيت بالا را دارا ميباشند. گردشگران ميتوانند اين صنايع دستي را با قيمتي نازل در دوشنبه بازار خريداري نمايند.